czwartek, 22 listopada 2012

"Skrzydła Laurel" - Aprilynne Pike


,,Znakomity debiut" - Stephanie Meyer, 
autorka sagi ,,Zmierzch"

OPIS:

Laurel nie jest typową nastolatką. Ale niespotykana historia dzieciństwa i oryginalne nawyki żywieniowe to nic, w porównaniu z tym co ma się wydarzyć. Gdy Laurel okrywa mały punkcik na swoich plecach, jej dotychczasowe życie staje na głowie. Okazuje się, że magiczny świat, znany tylko z legend i baśni, splecie się z życiem Laurel. Dziewczyna przeżyje niesamowite, mrożące krew w żyłach przygody, i pozna rzeczy, o których nawet nie śniła. Co wybierze? Świat wróżek z magicznym chłopakiem o szmaragdowych oczach czy świat ludzi i zawsze pomocnego Dawida?

MOJA OPINIA:

Laurel to nietypowa nastolatka, która od zawsze uczyła się w domu. Niebiologiczni rodzice dziewczyny, którzy niegdyś znaleźli ją w koszyczku przed drzwiami, postanowili wysłać Laurel do szkoły w liceum. Laurel czuje się wyobcowana w nowym miejscu. Nigdy nie lubiła zamkniętych przestrzeni, jakie górują w jej  szkole. Już pierwszego dnia spotkała uroczego Dawida i zabawną Chelsea, którzy z chęcią spędzili z nią czas.

Pewnego dnia, główna bohaterka odkryła dziwny, mały punkcik na swoich plecach. Lecz prawdziwy szok przeżyła, gdy guz na plecach zmienił się w kwiat, przypominający skrzydła. Dziewczyna chowała skrzydła przed rodzicami. Jedynie Dawidowi wyznała prawdę. Chłopak ją wspierał i pomagał rozwikłać co się z nią dzieje. 

Gdy Laurel wyjechała z rodzicami do swego dawnego domku, zaszyła się jak zawsze w środku lasu, i cieszyła naturą. W lesie spotkała Tamianiego, który wiedział o jej kwiecie na plecach i wyznał jej, iż jest wróżką. Laurel uznała chłopaka za wariata, i nie uwierzyła w ani jedno jego słowo. Lecz z czasem, wszytko co wyjawił jej Tamani okazało się prawdą. 
Dziewczyna dowiaduje się o sobie wszystkiego. Okazało się, że Tamani kochał Laurel od bardzo dawna, a na dodatek sama Laurel czuje magnetyzm w stosunku do tajemniczego Tamaniego, który jest wróżką jak ona. Lecz główna bohaterka chodzi z Dawidem, którego również kocha. 
Życie Laurel znacznie się komplikuje, gdy bardzo dziwny mężczyzna chce odkupić stary domek, od rodziców dziewczyny. Domek, na którego terenie są wrota do Avalonu - magicznego świata, gdzie żyją tysiące wróżek. Wrota do prawdziwego domu Laurel.
Który świat wybierze dziewczyna i czy uda jej się powstrzymać trolle, które zamierzają zniszczyć Avalon?

Dostałam tą książkę na Gwiazdkę od siostry. Na początku wizja wróżek, wydawała mi się bardzo dziecinna i nie miałam pewności, czy przygody Laurel przypadną mi do gustu. Rozpoczęłam czytanie ,,Skrzydeł Laurel" z głęboką niepewnością, która już w pierwszym rozdziale okazała się zupełnie niepotrzebna. 

Mimo iż wróżki i skrzydła na plecach nie brzmią interesująco dla nastolatki, która gustuje w fantastyce z nutką horroru, książka okazała się nad wyraz ciekawa i ani trochę dziecinna. 

Fabuła bardzo mnie wciągnęła. Szybko się ją czyta, a akcja w książce idealnie się rozwija. Nie nudzimy się, a nawet z ogromnym zaciekawieniem poznajemy świat wróżek. 

Laurel to sympatyczna dziewczyna, która jak się okazało jest wróżką. Dziewczyna zakochała się w Dawidzie, przyjacielu ze szkoły. Lecz wszystko zaczyna się mieszać, gdy Tamani wkracza w życie głównej bohaterki. Kogo wybierze? Ja miałam swoje własne teorie. Przez długi okres czasu szalałam za Dawidem (wiem, dziwna byłam...), lecz po powtórnym przeczytaniu serii Laurel zakochałam się w Tamanim. Jak widać nie jestem stała w uczuciach ;)
Laurel jednak jest zmieszana. Kocha pomocnego Dawida, ale Tamani pobudza u niej namiętność. Więc kogóż tu wybrać?

Co do wrót Avalonu. Jest to piękne miejsce, które zapiera dech w piersiach. Opisy są po prostu magiczne! Nigdy nie przepadałam za zbędnymi opisami w książkach, ale ,,Skrzydła Laurel" zmieniły moje podejście co do (przynajmniej niektórych) opisów w książkach :)

Polska okładka ,,Skrzydeł Laurel" bardziej do mnie przemawia, i uważam, że jest prześliczna :)
Książka ,,Skrzydła Laurel" jest godna polecenia!

15 komentarzy:

  1. Właśnie dzisiaj wypożyczyłam tą książkę :D Jedno trzeba stwierdzić - okładka beznadziejna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Co do okładki - zgadzam się.:D
      Ale po recenzji stwierdzam, że z treścią warto się zapoznać.:D

      Usuń
  2. Ja też miałam mieszane uczucia co do "Skrzydeł Laurel", ale okazała się naprawdę dobrą pozycją ;) Mimo to trudno było mi wyobrazić sobie owy kwiat na plecach o.O Trzeba jednak przyznać, że książka mocno wciąga i wcale nie jest dziecinna :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Widziałam tę książkę w bibliotece, ale niestety były tylko kolejne części z serii. A ja chciałam właśnie przeczytać pierwszą część i chyba będę jej szukać. Fajnie piszesz!
    Obserwujemy?
    written-by-bird.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dużo słyszałam o tej książce ponieważ moja współlokatorka z akademika niedawno zaczytywała się w tej serii i bardzo przeżywała rozterki miłosne głównej bohaterki z tego co pamiętam moja kumpela uwielbiała Dawida i mu kibicowała z całego serca. ja na pewno również sięgnę po ta serię. Dodaje do obserwowanych i zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ta cała Lauren to fajna babka muszę powiedzieć

    OdpowiedzUsuń
  6. Książka niestety nie dla mnie (za młodzieżowa mi się wydaje) ale wiem komu mogłabym ją polecić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka nie dla mnie ale mam komu ja polecić albo kupić w prezencie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam..
    Zapraszam konkurs :)
    http://someone-like-meee.blogspot.com/2012/11/konkurs.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Przeczytałam, a kolejna część dopiero przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cała seria godna polecenia :>

    ZAPRASZAM: http://ksiazkowy-kacik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytałam jakiś czas temu i miło wspominam. Nie jest to wymagająca lektura, ale całkiem przyjemna. :)

    OdpowiedzUsuń

© Created Eternity, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena